lördag 19 juli 2014

Tack till Svenskarnas parti.

Tack Svenskarnas parti, för att ni finns! Tack för eran vilja att "Endast människor som tillhör det västerländska genetiska och kulturella arvet, där de etniska svenskarna ingår, skall kunna vara svenska medborgare."*
Tack!
För nu vet jag: 
Att kampen mot främlingsfientlighet, xenofobi [rädsla för främlingar] och trångsynthet måste fortsätta. Att jag på min nivå måste visa nationalismens dumhet motstånd. 
Att mina ståndpunkter måste ha ett tydligare uttal. 
Att jag måste bekämpa min egen rädsla för motsättningar. 

Det är farligt att använda ordet dumhet om och mot människor... 
Men, ibland får det vara nog! Nog med dumheter. Nog med rädslor. Nog med separatism! 

Nu är jag mest bestört, arg och fylld med maktlöshet och påtvungen rädsla för att SvP visar hur illa nationalistiska utslag ser ut! 

Text: Jonas Persson 


* Citatet är hämtat ur partiprogrammet från Svenskarnas parti.
Det går att läsa på deras hemsida. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar