tisdag 24 september 2013

Skivmässa


Denna låg i brevlådan när jag kom hem efter jobbet här om dagen. Så det får bli lite reklam om jag får så säga. 
Skivmässor är väldigt speciella tillställningar. Alla dessa hundralappar och skivor som byter ärgare, denna jakt på rariteter och vänner som träffas. Det är fascinerande (och tröttsamt ibland) att gå där och tänka att "denna gång så kanske jag hittar något som slår mig med häpnad!" Nu är det ju så att troligtvis hittar man en massa spännande alster, men är jag villig att som en lite lagom-samlare, lägga en stor del av min lön på alla dessa skivor? Nej, det är jag inte. Men man kan hitta skivor till både "låg- och högpris" som arrangören skriver på sitt reklamblad. Men till syvende och sist tycker jag att det är en förnöjsam tillställning i komersens och samlandets tecken. 
Kanske ses vi där! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar