söndag 28 oktober 2012

Till Magmanesien via Bagarmossen [lyssningstips]

Då har eder skriftställare på denna blogg fått prova på ett annat medium, nämligen närradio!
För ca en vecka sedan så hade jag möjligheten att vara gäst/medhjälpare i Magma som sänds i Radio Eskilstuna samt över webben på radiomagma.wordpress.com/.
Efter att ha letat mig ut till Bagarmossen utanför Stockholm med några skivor i bagaget och plingat på hemma hos Robert Huselius som är/gör Magma, så blev jag placerad framför en mikrofon. Läskigt och nervöst. Jag gick därifrån en stund senare med känslan att jag hade svamlat mig igenom det hela. Men, det var nog inte så illa. Jag fick till och med godkänt av Huselius. "Jonas, som här begick radiodebut, fixade uppgiften utmärkt väl enligt mitt förmenande."

Vad är då Magma? För att använda Roberts egna ord: "...ett folkbildande kultmagasin... här kringkastas främst musik av nördar, dårar och genier från 00-tal till 00-tal. Psykedeliskt, progressivt, experimentellt, udda, urspårat, töntigt, svängigt, ambitiöst, pretentiöst. Musik som vägrar finna sig till rätta i sakernas tillstånd."

Om ni nu oförhappandes med stor äventyrslusta skulle vilja lyssna på detta program, så går det bra att klicka Här

Må så gott.
/Jonas Persson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar